Ile contentu potrzebuje Twoja strona internetowa?

To jaki będzie content Twojej strony internetowej, zależy przede wszystkim od biznesu, jaki prowadzisz. Zakładając, że tworzysz stronę, która ma być wizytówką firmy- w odmienny sposób prezentują się firmy z różnych branż, różnych informacji oczekują ich klienci. Należy również rozważyć cel, jaki ma strona. Jeśli ma ona doprowadzić do zakupu produktu w sklepie, jej content powinien zmierzać w tym kierunku. Jeżeli ma to być umówienie wizyty, content powinien wskazywać jaki rodzaj spotkań jest dostępny. Jeśli strona ma prezentować produkt, powinna się na tym skupiać.

Jaka jest wartość contentu dla strony internetowej?

Dobry, indywidualnie przygotowany content to najważniejszy element strony internetowej. Wszelkie pozostałe aspekty, takie jak atrakcyjny design, celne tagi, czy nawet układ pełnią funkcję wspomagającą treść. To content niesie wiadomość, którą chcesz przekazać swoim klientom i po której zdecydują oni, czy chcą z Tobą współpracować, bądź nabyć Twój produkt. Indywidualnie przygotowana treść strony pozwoli Ci wyróżnić się co najmniej w dwóch obszarach. Przede wszystkim w silnikach wyszukiwarek. Ich algorytmy skupiają się przede wszystkim na analizowaniu contentu na stronie. Im jest bardziej zindywidualizowany i często aktualizowany, tym atrakcyjniej wygląda dla wyszukiwarki. Kolejny obszar to oczywiście odbiorcy Twojej strony. Im atrakcyjniejszy content, im bardziej odpowiada on ich oczekiwaniom, tym chętniej będą oni korzystali z Twojej strony i dłużej na niej pozostaną. To z kolei informacja, która wraca do wyszukiwarki. Strona, która przyciąga uwagę użytkowników jest sygnałem dla wyszukiwarek, że jej treść jest atrakcyjna, więc podnosi to jej wartość w pozycjonowaniu.

O co należy zadbać, przygotowując content?

Skup się na tym, żeby twoja strona dobrze opisywała to, co robisz. Niech w możliwie jasny i prosty sposób prezentuje zagadnienia, ale jednocześnie atrakcyjny. Co ważne, a o czym wielu twórców zapomina – content powinien być atrakcyjny dla odbiorców i skupiać się na tym, czego oni szukają. Czasem mogą to być inne obszary, niż te, które są interesujące dla Ciebie. Zadbaj więc o zmianę perspektywy i postaw się w roli odbiorcy. Skonfrontuj również swoje pomysły z innymi osobami, najlepiej z zewnątrz. One dadzą najlepszą odpowiedź, czy przygotowany przez Ciebie content przyciąga uwagę.

Przygotuj indywidualne treści. Tutaj może się zrodzić pokusa sprawdzania, co mają inni. Czasem nie warto się wzorować na konkurencji. Skoro chcemy się wyróżnić, powielanie ich prezentacji nam tylko przeszkodzi. Zarówno odbiorca porównujący oferty nie dostrzeże różnicy, również podobieństwa zostaną wyłapane przez silniki wyszukiwarek. Spersonalizowany content to droga do przyciągnięcia zainteresowania na stronę internetową.
Zadbaj o aktualizacje na swojej strony. Załóżmy, że przygotowujesz stronę dla gabinetu stomatologicznego. W dziale Oferta wypiszesz wszystkie rodzaje zabiegów, jakie są przygotowywane.

Lista z pewnością będzie miała co najmniej 10 punktów, może i więcej. Te punkty to treść, którą warto rozwinąć w formie aktualizacji. Przygotuj opis do poszczególnych zabiegów. Kiedy się je wykonuje, u kogo, na co należy zwrócić uwagę, w czym taki zabieg jest pomocny, jakie badania należy przygotować. Publikuj tego typu artykuły na bieżąco, na przykład co tydzień. Dzięki temu dostarczysz pacjentom informacji i odpowiedzi na pytania, które mogą mieć. Zaprezentujesz się również jako specjalista, który zna się na swojej dziedzinie, jest na bieżąco. Pokażesz także, że gabinet dba o to, aby pacjenci czuli się bezpiecznie, dostają komplet wiadomości przed zabiegiem i wiedzą co robić po – nic przed nimi nie ukrywasz. To samo doceni silnik wyszukiwarki, chociaż w odmienny sposób. Dzięki ruchowi na Twojej stronie i unikalnym treściom, przyniesie Ci jeszcze większy ruch, pozycjonując Cię wyżej w wynikach wyszukiwania.

Jak wzmocnić content?

Kiedy mamy już dobrą treść, warto zadbać o jej odpowiednie wyeksponowanie. Tekst na stronie powinien być łatwo dostępny i czytelny. Za to zadanie odpowiada przede wszystkim wygląd samej strony, jej organizacja i dopasowanie do różnego rodzaju urządzeń. Atrakcyjny layout, kolory mogą dobrze przyciągnąć uwagę, ale przede wszystkim nie powinny zakłócać czytelności. W samym zaś tekście warto zadbać o odpowiednie nagłówki, wyróżnienia słów kluczowych, prezentację tekstu partiami.

Aby dodać atrakcyjności i uwiarygodnić content warto skorzystać ze zdjęć, rysunków, map czy filmów. Tu znów – w zależności od celu strony odpowiednio dobieramy pozostałą zawartość. Jeśli chcemy zamieścić zdjęcia, to tak samo, jak przy tekście – powinny być indywidualne. W sieci możemy pobrać wiele dobrych zdjęć z baz zdjęć, tzw. stocków. Dostępne tam są różnego rodzaju zaaranżowane sceny, typu ludzie pracujący w biurze, kurier z paczką, osoba rozmawiająca przez telefon itp. Korzystając z tego rodzaju zdjęć, trudno jednak będzie nam się wyróżnić. Człowiek zapamiętuje twarze i Twoi klienci szybko rozpoznają osoby na takich zdjęciach, stwierdzą, że gdzieś je widzieli i odbiór Twojej witryny jako indywidualnej straci.

Wykorzystanie filmów

Jeśli handlujesz jakimś produktem, to jego producent często dostarczy Ci swoje zdjęcia, z których możesz skorzystać. Dużo jednak zyskasz, jeśli rozpakujesz produkt i przygotujesz własne zdjęcia. Podobnie w przypadku opisu. Producent może dostarczyć listę atutów produktu, jeśli jednak zredagujesz ją po swojemu i wzbogacisz o własne doświadczenia, dostarczysz klientom więcej informacji, a Ci z pewnością to docenią. Jeśli będą mieli do wyboru kilku sprzedawców i tylko Ty będziesz prezentował własne zdjęcia produktu, to tym bardziej uwiarygodni Cię w ich oczach, jako osobę, która produkt rzeczywiście zna, posiada i dostarczy lepszej pomocy od pozostałych.

Video na stronie pozwoli Ci wzmocnić Twój content prezentacją, która byłaby zbyt trudna, lub za długa do opisania. Ludzie lubią oglądać zdjęcia, a jeszcze bardziej filmy. Tutaj pole do popisu jest ogromne, bo video może być krótką wycieczką po firmie, realizować wizję reklamową, czy być mikro recenzją produktu, lub poradnikiem. Ten content również warto często aktualizować. Nowości w Twojej ofercie, w branży powinny szybko pojawić się u Ciebie na stronie. Może jest coś, czego jeszcze nie masz, albo nad czym pracujesz i pojawi się w przyszłości? Odpowiednio poprowadzone aktualizacje pozwolą Ci przyciągnąć dodatkowych klientów, którzy tak samo, jak Ty będą niecierpliwie czekać na nowość.

Czy contentu może być za dużo?

Ilość contentu to zagadnienie, które trzeba odpowiednio wyważyć dla danej witryny. Z jednej strony nie może być go za mało, bo wtedy nie odpowiemy na oczekiwania klienta i będziemy wyglądać nieprofesjonalnie. Nie może być też zbyt dużo, aby nasz odbiorca nie zgubił się w nadmiarze. Ile więc contentu potrzebuje strona? Najprostsza odpowiedź to „odpowiednio dużo”. Content należy na bieżąco aktualizować, kiedy dodajemy nowy, sprawdźmy, czy pozostały jest jeszcze aktualny. Przestarzałe informacje zaburzą czytelność strony i zepsują wizerunek. Jeśli mamy coś w rodzaju archiwum, to tam powinny trafić tego rodzaju treści. Często widuje się strony, gdzie w dziale aktualizacji znajduje się informacja o godzinach pracy w święta w zeszłym roku, lub nawet miesiąc temu. Tego rodzaju przejściowe informacje powinny znikać zaraz po ich zdezaktualizowaniu.

Co z nowościami? Te powinniśmy umieszczać regularnie. W zależności od rodzaju działalności warto wyważyć częstotliwość i ilość. Nadmiar informacji utrudni czytelność. Są branże, w których aktualizacja raz dziennie będzie wskazana, ale i takie, gdzie wystarczy raz na dwa tygodnie. Jeśli weźmiemy przykład przytoczonego wcześniej dentysty, jego artykuły pojawiające się codziennie mogłyby sugerować, że zajmuje się on więcej pracą nad stroną, niż pracą z pacjentami. Fachowy materiał opublikowany raz na dwa tygodnie pokaże, że jego treść wynika z pracy i doświadczenia. Jeśli prowadzimy kantor wymiany walut, tutaj aktualizacje mogą się pojawiać nawet co godzinę. Wszystko zależy więc od zadania, jakie pełni strona i biznesu, jaki wspiera.

Ile contentu potrzebuje strona?

Jak widać od tego, ile potrzeba contentu ważniejsza jest jego jakość oraz odpowiednia aktualizacja. Jeśli celnie odpowiemy na oczekiwania odbiorców oraz pokażemy, że jesteśmy na bieżąco, nasza strona nie tylko pomoże nam się wypozycjonować w wyszukiwarkach, ale wyniki będą wyraźnie widoczne w napływie klientów.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

One thought on “Ile contentu potrzebuje Twoja strona internetowa?

  1. Fajny tekst. Rzeczywiście jest wiele aspektów i możliwości dotyczących treści na stronach internetowych. A że te treści są w tej chwili bardzo ważne , to chyba wszyscy zajmujący się marketingiem powinni wiedzieć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *