Na wygranej pozycji, czyli jak pozycjonować strony kancelarii prawnej

Prawników obowiązuje zakaz korzystania z tradycyjnej reklamy. Nie znaczy to jednak, że w tej sytuacji kancelarie prawne nie mają szans podejmowania inicjatyw promujących swoje usługi. Najskuteczniejszym narzędziem w tym przypadku jest strona internetowa, stanowiąca formę elektronicznej wizytówki. Jednak nawet najbardziej zaawansowana technologicznie witryna nie będzie skutecznym narzędziem marketingowym, jeśli nie będzie widoczna w wyszukiwarkach. Dlatego tak ważne jest skuteczne pozycjonowanie strony kancelarii prawnej.

Działania pozycjonujące nie noszą znamion klasycznej oferty reklamowej, można więc bez dylematów sięgać po tego typu rozwiązanie. Jak usprawnić proces pozycjonowania, żeby był możliwie jak najbardziej efektywny? Przygotowaliśmy kilka wskazówek!

Content is King również w świecie prawników

Poza szczegółowym opisem oferty i proponowanych na stronie usług warto sięgnąć również po bardziej zaawansowane narzędzia z zakresu content marketingu. Świetnym rozwiązaniem będzie stworzenie zakładki blogowe lub kącika z poradami. Prawo jest dziedziną, która często bywa niezrozumiana przez większość społeczeństwa, więc takie rozwiązanie nie tylko pomoże wzmocnić efekt działań pozycjonujących ,ale również zwiększy nasze zaufanie wśród potencjalnych klientów oraz pozwoli zbudować z nimi relację.

Słowo kluczem do sukcesu

Fundamentem skutecznego pozycjonowania są odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Nie powinny być one jednak wysoko specjalistyczne, bo Wasi potencjalni klienci nie znają typowych sformułowań prawniczych, dlatego żeby wytypować odpowiednie frazy, powinniśmy spróbować wczuć się w rolę „przeciętnego Kowalskiego” lub pozostawić to zadanie w rękach agencji. Może też skorzystać z dostępnych narzędzi, które pozwolą określić w jaki sposób klienci najczęściej szukają w wyszukiwarce Google prawnika.

Miejsce ma znaczenie

Musimy pamiętać, że w wyborze kancelarii prawnej ważnym kryterium jest kwestia lokalizacji. Dlatego skutecznym rozwiązaniem będzie tutaj pozycjonowanie lokalne, które umożliwi dotarcie do osób, które będą mogły bezpośrednio skorzystać z Waszych usług. Oczywiście, jeśli będziecie specjalizować się w wąskiej dziedzinie prawa lub będziecie mieli ogólnokrajową renomę, nie wykluczone, że klienci będą gotowi przejechać setki kilometrów, by skorzystać z Waszych usług, jednak są to zwykle rzadkie przypadki.

Optymalizacja ma sens

Poza treścią niezwykle ważną rolę w pozycjonowaniu odgrywa też aspekt techniczny. Dlatego musimy wdrożyć działania optymalizujące, wśród których warto wymienić choćby szybkość ładowania, meta title i meta description, tagowanie obrazów i odpowiednią konfigurację błędów i przekierowań.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *