Audyt SEO – co to jest?

na czym polega audyt SEO

Na czym polega audyt SEO? Strona internetowa firmy, jest swego rodzaju jej wizytówką w sieci. Zwykle to właśnie dzięki niej klienci pozyskują podstawowe informacje o firmie, mogą się z nią skontaktować oraz zobaczyć ofertę. Jednak by była ona widoczna dla większej ilości odbiorców musi spełniać pewne wymagania. Aby dowiedzieć się jakie działania nie zostały wykonane odpowiednio albo czy dana witryna jest odpowiednio zoptymalizowana, warto wykonać audyt SEO. Dzięki niemu możliwe będzie wykrycie wszystkich błędów i dokonanie ewentualnych poprawek. Czy warto przeprowadzić audyt SEO na stronie internetowej?

audyt SEO

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO jest to usługa, która wykonywana jest w celu stworzenia dokumentu, w którym znajdują się pewne zalecenia, porady i uwagi dla strony internetowej, która poddawana jest analizie. Dzięki wszystkim tym uwagom i zaleceniom możliwe będzie dokonanie poprawek, tak, aby strona działała lepiej. Audyt SEO ma następujące cele:

  • Przegląd elementów na stronie pod względem SEO
  • Ocena zoptymalizowania strony i dostosowanie elementów, które mają znaczenie dla SEO
  • Pokazanie mocnych i słabych stron serwisu
  • Wskazówki odnośnie do tego jak może zostać poprawiony dany element pod względem optymalizacji
  • Pokazanie problemów dostosowania strony do wytycznych

Strona, która będzie odpowiednio zoptymalizowana i dopasowano jednocześnie do użytkownika oraz wyszukiwarkę Google, będzie przez nią lepiej pozycjonowana, a co za tym idzie zwiększy się jej ruch na stronie i zacznie ona przynosić większe zyski.

Kiedy powinno się wykonać audyt SEO?

Audyt SEO można wykonać w każdym momencie działania strony, są jednak takie momenty, w których jest to szczególnie polecane.

  • W trakcie tworzenia strony internetowej – warto w trakcie tworzenia strony internetowej pokazać grafikę lub makietę specjaliście od SEO, który będzie w stanie wskazać pewne uwagi i wskazówki, dzięki którym już na etapie pisania strony będzie można wystrzec się wielu błędów i zastosować lepsze rozwiązania. Wykonanie takiego audytu nie jest łatwe, ponieważ wymaga bazowania na materiałach, których nie da się sprawdzić przez istniejące narzędzia. Nie da się wykonać takiego audytu za darmo. Nie ma takiego narzędzia, które analizowałoby makietę strony. Warto więc zlecić to zadanie ekspertom. Dzięki takiemu audytowi możliwe jest uniknięcie wielu błędów, które nierzadko okazują się być trudne do poprawy.
  • W momencie stworzenia strony internetowej – ten moment jest najczęstszym momentem, w którym przedsiębiorcy decydują się na audyt SEO. Jednak niestety nie jest to moment najlepszy, ponieważ zwykle poprawki i tak nie zostaną wprowadzone ze względu na brak funduszy właściciela witryny. Dokument ten więc zazwyczaj rzucany jest po prostu w kąt. Wykonanie takiej usługi właśnie w tym momencie jest więc zwykle bez sensu. Jeśli jednak zostanie on wykorzystane do wprowadzenia ewentualnych zmian, jak najbardziej warto go wykonać.
  • W momencie dokonywanie zmian na stronie internetowej – najczęściej wykonywany jest taki audyt SEO w momencie zmieniania wyglądu strony na nowy. Bardzo często zmieniana jest również wtedy struktura strony na inną, bardziej kompleksową
    i dopasowaną do nowej oferty firmy. Zwykle wtedy celem audytu SEO jest znalezienie szans i zagrożeń oraz analiza słów kluczowych, które można wykorzystać by nowa treść działała na pozycję w wynikach wyszukiwania.
  • W momencie potrzeby wyeliminowania zagrożeń – czasami nieprzemyślane działania mogą spowodować, że dana witryna zostanie w pewien sposób źle potraktowana przez wyszukiwarkę. Przyczyn tego zjawiska może być kilka. Zła treść lub linki przychodzące. Audyt SEO zostanie wykonany tutaj po to, aby te problemy usunąć.

czym jest audyt SEO

Jak powinien wyglądać audyt SEO?

Jak powinien wyglądać audyt SEO? Nie ma jednego szablonu na to jak powinien on wyglądać. Jest to połączenie wiedzy, doświadczenia i estetyki osoby, która go przeprowadza. Zwykle jest to dokument tekstowy, który czasami przypomina książkę. W swoim składzie ma on spis treści, ilustracje, wyjaśnienia, przypisy oraz wiele innych rozwiązań, które spotykane są w książkach i publikacjach. Audyt SEO musi spełniać oczekiwania osoby zlecającej jego wykonanie. Zwykle ma on ułatwiać podjęcie ważnych, dla funkcjonowania strony, decyzji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *