Tworzysz nową stronę internetową swojej firmy lub planujesz pozyskać nowych klientów, ale wahasz się, czy zainwestowanie w SEO to dobre rozwiązanie? Postaramy się rozwiać wszystkie twoje wątpliwości.
Pozycjonowanie strony
SEO, czyli SearchEnigineOptimazation, to optymalizacja treści strony pod kątem wyszukiwarki Internetowej. W Polsce pod uwagę bierze się oczywiście wyłącznie Google, ponieważ stanowi powyżej 95% rynku.
Strategie SEO polegają na zmianach tekstu i dostosowywaniu treści w taki sposób, by algorytmy „lubiły” ją bardziej. Jeśli dla automatycznych skryptów będzie bardziej czytelna, to ona wyświetli się najwyższej w wynikach wyszukiwania. SEO bazuje na wykorzystaniu słów kluczowych – fraz, które najczęściej wpisują użytkownicy, kiedy szukają informacji na jakiś temat. Schematy Google stają się coraz bardziej zaawansowane i mają coraz większe wymagania, dlatego wypozycjonowanie strony nie jest wcale takie łatwe. Czy warto w to inwestować? Oczywiście, że tak! Mamy na to kilka dowodów
-
Większy ruch na stronie to więcej klientów
SEO ma jeden najważniejszy cel – zwiększyć ruch na twojej stronie. Jeśli twoje treści są wypozycjonowane wyżej, w pierwszym lub drugim wyniku, użytkownik wejdzie na twoją stronę. I prawdopodobnie tam zostanie, jeśli zainteresuje go coś ciekawego, zapozna się z twoją ofertą. To najlepszy i najłatwiejszy sposób na pozyskanie nowych klientów.
-
Większa rozpoznawalność i budowanie marki
Jeśli twoja firmowa strona będzie się wyświetlała wysoko w wynikach wyszukiwania, na dodatek zamówisz jeszcze reklamę, klienci będą cię lepiej zapamiętywać. To jeden ze sposobów na zwiększenie rozpoznawalności i budowanie marki w świadomości klientów. 4
-
Przedstaw się jako ekspert i autorytet
Niektóre strategie SEO bazują na blogach firmowych. To z jednej strony świetny sposób na umieszczenie słów kluczowych i wypozycjonowanie strony, z drugiej może także przedstawić cię jako eksperta w dziedzinie. Prowadząc firmę wiesz o niej wszystko. Zbiór porad i przydatnych informacji, merytorycznie napisanych i klarownych to właśnie to, czego potrzebują twoi klienci. A także to, co sprawi, że twoja firma będzie uznawana za eksperta w dziedzinie. A jako autorytet masz od razu większe zaufanie, dlatego klienci wybiorą twoje usługi.
-
SEO to strategia długofalowa
Decydując się na optymalizację strony pod SEO tak naprawdę sprawiasz, że twoja firma będzie miała z tego zyski przez lata. Efekt nie jest widoczny od razu – zanim zobaczysz wzrost klientów lub wyświetleń musi minąć trochę czasu. Ale w tym wypadku może zadziałać efekt kuli śnieżnej. Decydując się na pozycjonowane stron zapewniasz swojemu biznesowi powodzenie.
-
Możesz konkurować z największymi
Internet to nie ring. Tutaj mały gracz na rynku ma szansę konkurować z tymi największymi. Dobrze zrobione SEO może sprawić, że twoja strona będzie się wyświetlała wyżej niż strony dobrze prosperującej i popularnej konkurencji. A to oznacza, że masz szansę się z nią zmierzyć i przekonać klientów do zmiany usługodawcy.