Fresh content a skuteczne pozycjonowanie

Znajdująca się na stronie internetowej treść ma bardzo duży wpływ na pozycję witryny w wyszukiwarce Google. Jednak, aby publikowane treści przynosiły efekty w postaci wzrostu ruchu oraz liczby konwersji, trzeba o nie w należyty sposób dbać. Dotyczy to kwestii technicznych i merytorycznych jednocześnie. Czy cały czas należy tworzyć nowe treści? Okazuje się, że wcale nie. Wykorzystać można już materiały opublikowane na stronie internetowej. Czym jest fresh content i jaki ma wpływ na pozycjonowanie?

Fresh content i jego wpływ na pozycjonowanie

Odbiorcy lubią treści merytoryczne i aktualne. Podobnie uważają zresztą algorytmy Google. Fresh content to treść związana z aktualnymi wydarzeniami – ostatnimi meczami piłkarskimi, wyborami prezydenckimi, wypadkami itd. Jest to również treść dotycząca wydarzeń, które się powtarzają – Mistrzostwa Europy, kolejne odcinki popularnego show muzycznego itd. Są to treści często aktualizowane, zmieniane.
Pojawienie się nowych, popularnych treści interesuje zarówno obecnych, jak i nowych użytkowników. Przekłada się to na większy ruch na stronie, co może się też odbić w wynikach wyszukiwania. Na jakie treści warto stawiać? Wiele zależy, jak zawsze, od branży.

Co można uznać za fresh content?

Co ciekawe, fresh content nie musi mieć ścisłego związku z datą publikacji. To bowiem algorytmy Google decydują o tym, która treść pasuje najlepiej do zapytania użytkownika. Za fresh content uznać może zarówno artykuł sprzed godziny, jak i ten sprzed tygodnia. Wpisując w wyszukiwarkę hasło „najlepsze telewizory OLED” pojawiają się teksty sprzed kilku dni i sprzed kilku miesięcy.

Czym jest Query Deserves Freshness?

W praktyce algorytmu Google preferują fresh content jedynie w przypadku niektórych zapytań. Mowa tutaj o QDF – Query Deserves Freshness. Jeśli Google uzna dane hasło za świeże, wyniki pokażą materiału opublikowane niedawno. Czas ten bywa jednak różny, w zależności od tego, jak brzmi zapytanie. Wykorzystać można to do stworzenia odpowiedniej treści i zwiększenia ruchu na swojej stronie. Z drugiej strony, gdy z czasem popularność danego zapytania minie, zmniejszy się też ruch generowany przez materiał. Mimo to z treści typu fresh nie warto rezygnować. Duże znaczenie ma w tym przypadku wybranie odpowiedniego tytułu. Przykładowo, widoczny rok publikacji wpływa pozytywnie na współczynnik klikalności.

Fresh content a SEO

Publikacja nowych treści ma często związek z tworzeniem nowych podstron bądź z aktualizowaniem tych już istniejących. Powinno być to jednak bardzo dobrze przemyślane. Jeśli nowa treść nie okaże się wartościowa dla użytkowników, nie przyniesie zakładanych korzyści. Nie przełoży się na wzrost ruchu na stronie czy wzrost sprzedaży w sklepie internetowym. Aktualizując content na stronie, nie należy zmieniać jedynie daty jego publikacji czy dokonywać jedynie kosmetycznych korekt. Jeśli dokonywane aktualizacje nie okażą się ciekawe dla użytkowników, algorytmy Google nie wyświetlą ich wysoko w wynikach wyszukiwania. Tym samym takie treści nie wygenerują zwiększonego ruchu na stronie i nie przyniosą oczekiwanych konwersji. Takie działania raczej sensu nie mają.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *