Planując kampanię reklamową firmy musimy zadbać o przeznaczenie na ten cel odpowiedniego budżetu, dzięki czemu będziemy mogli wybrać różne kanały promocji. W ten sposób uda nam się dotrzeć do potencjalnej grupy odbiorców.
Google AdWords – co to jest?
W swoich planach marketingowych należy uwzględnić Google AdWords, którego zasięg jest ogromny. Dzięki takiemu narzędziu nawet o małych firmach może stać się bardzo głośno.
Czym jest Google AdWords? Jest to system pozwalający na emisję reklam wideo, tekstowych i graficznych. Dzięki niemu możemy zobaczyć reklamy w momencie wyszukiwania danych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Takie treści objawiają się pod postacią linków sponsorowanych u góry lub boku strony, pod postacią wielkich banerów. Warto wiedzieć, że Google AdWords to aż 25% reklam pojawiających się w wyszukiwarce. Jak więc widać jej zasięg jest ogromny. Kampanie prowadzone z wykorzystaniem tego narzędzia marketingowego są niezwykle skuteczne, dzięki czemu z miesiąca na miesiąc przybywa użytkowników AdWords.
Dedykowana grupa odbiorców
Ogromną zaletą działania takiego narzędzia jest fakt, że dociera ono do dedykowanej grupy odbiorców a nie do losowo wybranych ludzi. Przykład? Poszukujemy mechanika samochodowego z Poznania. Wpisując takie słowa w wyszukiwarce u góry strony zobaczymy dwa, trzy pierwsze linki, które opatrzone będą zielonym podpisem reklama w ramce (czasem jest również mowa o kolorze żółtym) oferującym usługi mechanika samochodowego z Poznania opłacającego usługi AdWords. Kolejne linki pod spodem już nie będą miały takiego słowa jak reklama pod podpisem strony. Oznaczać to będzie, że w kolejnych wypadkach nie mamy już do czynienia z takim narzędziem marketingowym.
Linki sponsorowane również należące do tej Google AdWords pojawiają się u góry strony lub na dole wyników wyszukiwania. Istnieje również możliwość, że linki pojawiają się jednocześnie w obydwóch miejscach.
Bannery rozmieszczone są wszędzie i mogą przybierać różne formy: tekst, grafika. Istnieją również tak sprytnie skonstruowane bannery, które samodzielnie dopasowują się do danej powierzchni reklamowej.
Google AdWords i You Tube
Reklama w postaci AdWords na You Tube to coś bardzo oczywistego, ponieważ z tego popularnego serwisu aktywnie korzysta ponad 16 mln użytkowników. Należy wykorzystać to co oferuje nam ten popularny portal, gdzie można umieszczać różnego rodzaju treści filmowe. Koszt umieszczenia tam reklamy internetowej jest bardzo niski i wynosić może on jedyne 5 groszy za całosciowe obejrzenie materiału filmowego.
Jak można się reklamować?
Reklamowanie się przy pomocy Google AdWords nie jest trudne. Wystarczy tylko kilka kroków aby móc uzyskać do nich dostęp. W pierwszej kolejności należy założyć odpowiednie konto w systemie Google Ads. Teraz czeka nas wybór produktów i usług jakie chcemy reklamować za pomocą tego narzędzia. Dzięki temu wygeneruje się specjalna lista , dzięki której powstaną również wybrane słowa kluczowe. Kolejnym krokiem jest stworzenie reklam dopasowanych do słów kluczowych. Przy czym nie można zapominać o treściach jakie znaleźć można również na stronie docelowej. Kampania będzie aktywna dopiero po ustaleniu budżetu jaki chcemy przeznaczyć na ten cel. Dany budżet można w dowolnym momencie zwiększać lub zmniejszać. Zwiększenie budżetu wpłynie na naszą korzyść a jego zmniejszenie sprawi, że nasza popularność może mocno się zmniejszyć. Potem pozostanie nam tylko oczekiwać na efekty kampanii, która rozpoczyna się momentalnie.
Dzięki posiadaniu konta w serwisie Google AdWords można zarządzać swoją kampania reklamową oraz sprawdzać statystyki – konwersję, wydajność, wyświetlenia. Nie zapominajmy o statystykach przy podejmowaniu kolejnych kroków.
Zalety stosowania AdWords są ogromne: nowa grupa odbiorców, mierzalność kampanii, dostosowanie treści reklamowych do tego co jest w modzie, ustalenie zasięgu kampanii (rynek lokalny lub globalny), samodzielna decyzja odnośnie fraz na jakie nasza reklama ma się wyświetlać.