Powiększanie bazy nowych klientów powinno być priorytetem na liście zadań wszystkich przedsiębiorców. Oczywiście lojalność poprzednich także jest ważna, ale warto wyjść naprzeciw nowych osób, które mogą zainteresować się twoimi usługami. Liczenie na klientów z polecenia może nie spełnić twoich oczekiwań, dlatego podpowiadamy kilka strategii, które mogą sprawić, że potencjalni klienci szybciej cię znajdą.
Wypozycjonuj stronę
Na pewno stworzyłeś stronę internetową od razu, jak tylko twoja firma zaczęła prosperować. Pytanie tylko, czy jest ona czytelna dla algorytmów GOOGLE. Postaraj się o to, by była dobrze wypozycjonowana. Wtedy szybko znajdzie się na samym szczycie wyników wyszukiwania, a to gwarancja o wiele częstszych odwiedzin. Zastosowanie strategii SEO i najeżenie treści na stronie słowami kluczowymi już przyniesie efekt. Zadbaj o metaopisy i podpisy zdjęć – to wszystko może sprawić, że strona podskoczy o kilka oczek w górę.
Zacznij działać w social mediach
Profil w social mediach jest teraz jednym z najbardziej popularnych narzędzi marketingowych. Jego celem jest stworzenie relacji między tobą a klientami. Może także przyspieszyć kontakt i sprawić, że twoje usługi staną się bardziej popularne. Odbywa się to na dwóch poziomach. Jeśli zamieszczasz w social mediach ciekawe treści, piękne zdjęcia, śmieszne memy czy inne ważne informacje, wiele osób będzie to udostępniało dalej lub przesyłało swoim znajomym. Możesz także zapłacić za reklamę. Profil twojej firmy będzie wyświetlał się wtedy osobom, które potencjalnie znajdują się w twojej grupie docelowej. W ten sposób możesz liczyć na naprawdę wiele przejść na stronę i szanse, że ktoś się zainteresuje twoimi usługami są bardzo duże.
Stwórz blog firmowy
To rozwiązanie wymaga nieco nakładów – przede wszystkim czasu. Dlatego lepiej zlecić to zewnętrznemu copywriterowi. I naprawdę warto. Dlaczego? Blogi z poradami są bardzo poczytne. Dobrze wypozycjonowane będą wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwarki i na pewno zostaną dostrzeżone przez osoby zainteresowane twoją branżą. Na blogu moją być linki odsyłające do twoich produktów lub opisów usług. Co więcej, możesz tam także zamieścić porady, jak się posługiwać produktami, które sprzedajesz, czy w jaki sposób można skorzystać z twoich usług. Okazuje się także, że blog firmowy pomaga w tworzeniu marki. Sprawia, że zaczynasz funkcjonować jako ekspert w danej dziedzinie, a to wzbudza ogromne zaufanie.
Stwórz portfolio
Kolejny ważny element to stworzenie portfolio online. Wiele branż oznacza różne metamorfozy i zmiany, które możesz umieścić na zdjęciach czy na filmach. Możesz także w ciekawy sposób obfotografować rzeczy, które produkujesz. Portfolio to świetne rozwiązanie, ponieważ klienci lubią wiedzieć, z czym mają do czynienia. Zdjęcia, linki do przykładowych realizacji, filmy pozwolą im zobaczyć, jaki zakres usług oferujesz, jaki jest twój styl a także na jakim poziomie jakości są wykonywane przez ciebie usługi. To bardzo ważne – najlepiej przemawia do klientów. Portfolio pomoże ci przekonać do siebie ludzi.
Przygotuj program lojalnościowy
Warto zachęcić stałych klientów do tego, by polecali cię innym. Jak to zrobić? Świetnym rozwiązaniem jest stworzenie programu, w ramach którego za przesłanie linku innym osobom, które zrobią u ciebie transakcję, starzy klienci otrzymują dodatkowe korzyści. Darmowa dostawa? Rabat na kolejną usługę? Może dodatkowa kawa albo kolejny produkt za grosz? Tu już musisz zdecydować sam, ale trzeba przyznać, że taki program świetnie działa. Wszyscy uwielbiamy rabaty i okazje, a to sposób na to, by z twoją ofertą zapoznało się więcej osób.
Dodaj stronę firmy do katalogów
Dobrym rozwiązaniem jest także dodawanie się do katalogów firmowych. Są to strony, które zbierają informacje na temat różnych firm z różnych branż. Potencjalny klient wpisuje tylko nazwę branży i wyskakują linki do stron firmowych różnych przedsiębiorstw z okolicy. Nie zawsze jest to skuteczne rozwiązanie, ale niektóre katalogi nie kosztują dużo, więc zawsze jest szansa, że uda ci się znaleźć jakiegoś nowego klienta.