Jak optymalizować stronę internetową i czy to działanie jest aż tak ważne? Optymalizacja strony internetowej, czyli inaczej mówiąc poprawa jej funkcjonowania i skuteczności to bardzo ważny element prowadzenia witryny. Jest to szczególnie ważne działanie dlatego, że będzie to wpływało również na odbiór strony przez użytkownika oraz przez algorytm Google i to właśnie on będzie decydował jak wysoko wyświetli się witryna w bezpłatnych wynikach wyszukiwania i jak bardzo wpłynie to na sprzedaż. Wszystko to sprawia, że przedsiębiorstwa zastanawiają się jak optymalizować stronę internetową, aby działanie to było skuteczne i jak najlepiej wpływało na odczucia odbiorców i tym samym przekładało się to na zwiększenie sprzedaży. Co to jest optymalizacja strony i w jaki sposób ją prowadzić?
Czym jest optymalizacja strony internetowej?
Chcąc wyjaśnić czym jest optymalizacja strony internetowej można w najprostszy sposób powiedzieć, że jest to zbiór wybranych działań, które są podejmowane, aby wpływały między innymi na pozycjonowanie strony, czyli będą one pozwalały użytkownikowi znaleźć daną witrynę za pomocą wyszukiwarki internetowej. Dzięki niej można poprawić nie tylko pozycję witryny, ale także to w jaki sposób będzie ona odbierana przez użytkownika, który ją odwiedza. Jak optymalizować stronę internetową działanie to można podporządkować kilku elementom może to być optymalizacja treści na stronie, optymalizacja grafiki bądź optymalizacja słów kluczowych. Poniżej znajduje się opis każdego z tych działań.
Jak optymalizować stronę internetową – optymalizacja treści
Pierwszym elementem, który mocno wpływa na pozycjonowanie są oczywiście treści publikowane na danej stronie internetowej. Optymalizacja contentu będzie więc obejmowała wszystkie treści, które znajdują się na danej witrynie. O co tutaj tak dokładnie chodzi? Są pewne wytyczne, które odpowiednia treść powinna spełniać, przede wszystkim musi być ona unikalna, oznacza to, że ten sam tekst nie może pojawiać się na więcej niż jednej witrynie. Po drugie publikowane treści powinny być powiązany tematycznie i ze stroną, na której będą publikowane. Kolejno niezbędne jest umieszczenie w nich odpowiedniej ilości słów bądź fraz kluczowych, na które będzie pozycjonowana witryna. Oczywiście należy pamiętać, aby nie przesadzać z ilością, wówczas może okazać się, że treść nie będzie naturalna i będzie źle przyswajana przez odbiorców.
Jak optymalizować stronę internetową – optymalizacja grafik
Kolejnym elementem, który również powinien zostać wzięty pod uwagę w trakcie optymalizacji witryny są umieszczane na niej grafiki. Są one bardzo ważną częścią strony, ponieważ dzięki nim zdecydowanie lepiej czyta się tekst i ubogacają one treść pisaną. Należy jednak pamiętać, że zdjęcia powinny zostać odpowiednio zmodyfikowane, aby ich rozmiar został dopasowany do szablonu witryny. Warto również wykorzystać kompresję obrazów oraz najczęściej publikować grafiki w formacie .jpg lub .png. Wszystkie te elementy są bardzo ważne, ponieważ wielkość grafiki wpływa na szybkość ładowania się strony. Im strona będzie ładowała się szybciej tym wyżej będzie ona pozycjonowana.
Jak optymalizować stronę internetową – optymalizacja słów lub fraz kluczowych
Następny krok to optymalizacja słów lub fraz kluczowych to działanie ma na celu pokazać robotom wyszukiwarek internetowych, na czym dokładnie chcemy się skupić i które z wyrażeń jest najważniejsze. To wyrażenie również powinno zostać dobrane w taki sposób, aby często było wyszukiwane przez internautów. Słowa kluczowe również powinny zostać dopasowane do tematyki strony internetowej i powinny zostać odpowiednio sformułowane. Tak jak już wyżej zostało to wspomniane w każdym tekście powinna znaleźć się odpowiednia ich ilość, nie należy z nią jednak przesadzać, ponieważ tekst musi być naturalny i przyjemny w czytaniu, natomiast zbyt duża liczba fraz kluczowych może spowodować, że będzie on napisany pod roboty Google, a nie pod prawdziwego użytkownika, który jest najważniejszym recenzentem witryny.
Optymalizacja strony internetowej jest bardzo ważnym działaniem, na które powinno zdecydować się każde przedsiębiorstwo posiadające swoją witrynę. Dzięki podjęciu takich działań można poprawić nie tylko swoją sprzedaż, ale również dostarczyć użytkownikowi ciekawych treści i odczuć w trakcie korzystania ze strony.