Jak pozycjonować stronę internetową restauracji?

Działania marketingowe w XXI wieku  opierają się w głównej mierze na działaniach online. Nie bez przyczyny pozycjonowanie w sieci stało się najskuteczniejszą formą reklamy obecnie działających firm. Jest ono manipulowaniem wynikami wyszukiwarek za pomocą optymalizacji i zmian wprowadzanych na stronie internetowej w celu jej lepszego odbioru wśród klientów. Korzyści wynikające z takich działań  wydają się być oczywiste – również dla branży gastronomicznej. Jak jednak pozycjonować stronę internetową restauracji? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

W jakim celu pozycjonujemy stronę internetową restauracji?

Skuteczny marketing ma ogromny wpływ na osiągane wyniki finansowe restauracji.

W czasach, kiedy głównym miejscem poszukiwania informacji o firmach jest internet zaprojektowanie i stworzenie ruchu na stronie internetowej restauracji ma na celu zbudowanie świadomości wśród klientów na rynku lokalnym, a tym samym zwiększenie ilości gości pojawiających się w punkcie stacjonarnym i zwiększenie sprzedaży.

Najważniejsze zasady pozycjonowania strony internetowej restauracji

Jednym z fundamentów pozycjonowania strony restauracji czy lokalu gastronomicznego jest local SEO, czyli pozycjonowanie lokalne.

Istotnym aspektem już podczas projektowania strony internetowej restauracji powinno być określenie grupy odbiorców, do których restauracja chce trafić. Dobra strona internetowa powinna być spójna z oczekiwaniami i potrzebami klientów. Zarówno udostępniane treści jak i design i wizualizacje powinny być dopasowane do docelowej grupy. Sprawi to, że będą oni z niej chętniej korzystać i częściej ją odwiedzać.

By pozycjonowanie było skuteczne musi opierać się na analizie i odpowiednim doborze słów kluczowych, które dadzą odzwierciedlenie w ilości wejść na stronę, a koniec końców ilością klientów w restauracji. Trafione frazy to najistotniejszy element tworzenia i prowadzenia strony – również metadane dostępne na witrynie www powinny być odpowiednio skontrolowane. Działania pod kątem SEO prowadzone w skuteczny sposób sprawią, że klienci nie przeoczą żadnych udostępnianych treści dotyczących restauracji.

Pozycjonowanie w Google Maps

Pozycjonowanie lokalne restauracji w dużej mierze opiera się na pozycjonowaniu Google Maps. Potencjalni klienci szukając informacji o lokalu w internecie. Oczekują szybkiego wyniku podającego im dane restauracji, godziny otwarcia i oczywiście opinie klientów. Nie od dziś wiadomo, że konsumenci poszukują wiarygodnych opinii, które przekonają ich do odwiedzenia nieznanego lokalu. Wizytówka Google pozwala w skuteczny sposób przekazać te informacje klientom w pigułce. Dlatego warto zadbać o to by była wypełniona i zawierała również przyciski call to action czy kontakt do lokalu.

Opinie w sieci – recepta na dobry wizerunek lokalu

Użytkownicy najchętniej sugerują się rekomendacjami innych przy podjęciu decyzji o wizycie w danej restauracji. Według badań określa się, że 70% konsumentów ufa opiniom przeczytanym online i na ich podstawie skłania się ku wyborowi lokalu.

Gdzie internauci poszukują opinii o restauracjach? Najczęściej odwiedzana jest oczywiście wizytówka Google i fanpage na Facebooku. W sieci pojawiają się jednak platformy tematyczne jak Tripadvisor, Zomato, KrytykaKulinarna itp., które umożliwiają gościom wystawienie recenzji na temat odwiedzanego miejsca.

Pozycjonowanie strony restauracji jako podstawa działania konkurencji

Pozycjonowanie jest istotnym elementem strategii marketingu każdej restauracji. W dobie wzrastającej konkurencji zdecydowanie na wygranej pozycji znajdują się knajpy, których wizytówki pojawiają się na pierwszych pozycjach wyszukiwarek. Dodatkowo pozycjonowanie strony restauracji wpływa na zwiększenie jej rozpoznawalności i angażuje społeczność użytkowników do ruchu i aktywności na jej witrynie i social mediach.

Jak skutecznie pozycjonować? Zdaj się na specjalistów!

Skuteczna promocja restauracji jest nie lada wyzwaniem – począwszy od analizy SEO, poprzez działania polegające na pozycjonowaniu i optymalizacji strony a skończywszy na optymalizacji działania i wyglądu strony internetowej. Jeśli chcemy w skuteczny sposób reklamować restaurację warto zdać się na specjalistów – doświadczona agencja marketingowa opracuje dla nas strategię marketingową i sprawi, że działania będą optymalne i efektywne. Taka współpraca pozwala maksymalnie dobrze wykorzystać możliwości jakie daje nam pozycjonowanie strony i osiągnąć oczekiwane przez nas efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *