Internet tworzą setki tysięcy, a może miliony ludzi, którzy dla ciebie powinni stać się potencjalnymi klientami. Część z nich na pewno zainteresuje usługa, którą oferujesz. Musisz tylko do nich dotrzeć, tak, by mogli cię zauważyć i zapoznać się z twoją ofertą. Podpowiadamy, gdzie ich szukać i jak możesz pozyskać klientów z Internetu.
-
Pozycjonowanie strony
Dobre wypozycjonowanie strony, czyli zoptymalizowanie znajdujących się na niej treści tak, by pojawiała się bardzo wysoko w wyszukiwarce to podstawa. Dzięki temu możesz liczyć na setki, tysiące organicznych wejść dziennie. Większość osób otwiera tylko 2-3 pierwsze strony, które pojawiają się w wyszukiwarce na wpisane przez nie zapytanie. Dlatego też należy zadbać o to, by strona była wysoko wypozycjonowana. Odpowiednio długie treści zawierające słowa kluczowe naturalnie wplecione w tekst, dobrze wykonane nagłówki, metaopisy, a także dobrze zaprojektowana architektura strony (nawigacja, linki wewnętrzne, strony tagowe) – tak naprawdę wszystko może mieć tutaj znaczenie.
-
Działania off-site
Optymalizacja treści na stronie to tylko jeden sposób na to, by ją wypozycjonować. Dla jej pozycji w wyszukiwarce konieczne są działania off-site. To także kolejny sposób na dotarcie do większej rzeszy nowych klientów. Czym są działania off-site? To treści, które zawierają link do twoich usług, pojawiające się na serwisach zewnętrznych. Mogą to być artykuły sponsorowane na branżowych portalach. Mogą to być testy twoich produktów publikowane przez influencerów na blogach czy w serwisach wideo. Dzięki temu link do twojej strony dotrze do czytelników innych serwisów i potencjalnie zwiększysz możliwość sprzedaży.
-
Siła social mediów
Obecnie niemal każdy ma konto w social mediach, przynajmniej na Facebooku. Dlatego swoje profile ma tam także większość firm. To najlepszy sposób by nawiązać relację z klientem. Wrzucanie wartościowych treści, swojej oferty, robienie konkursów i tym podobne przyciągną ludzi. Niektóre treści są udostępniane przez twoich obecnych klientów i docierają do ich znajomych, którzy mogą w ten sposób poznać twoją markę. Social media mają ogromną siłę oddziaływania, jeśli tylko treści, które tam zamieścisz będą angażujące.
-
Reklama w social mediach
Social media mają także tą zaletę, że możesz stworzyć w nich reklamę, która trafi wyłącznie do zainteresowanych użytkowników. Jak to działa? Należy pamiętać, że social media to ogromny zbiór informacji o użytkownikach. Algorytmy przetwarzają te informacje tak, że wyświetlają twoją reklamę tylko osobom, które lubią lub oglądają podobne strony do twojej. Dobrze stargetowana reklama na Facebooku to sposób na zainteresowanie sobą wielu osób. Na dodatek niedrogi – tak naprawdę w tego rodzaju reklamy nie trzeba inwestować bardzo wiele, by przyniosła efekt.
-
Newslettery i email marketing
To raczej sposób na przypomnienie o sobie wcześniejszym użytkownikom strony. Newsletter czy mailing to wiadomości, które wysyła się do twojej listy e-mailingowej. Służą do komunikacji z klientem lub użytkownikiem strony. Możesz w nich informować go o nowych promocjach na twoje usługi, przedstawiać nowości, informować o rabatach lub o możliwości uzyskania darmowej dostawy jeśli podzieli się kodem rabatowym z kimś innym. Możesz także reagować w ten sposób na to, co się dzieje na świecie.
Newslettery i mailingi mogą być wysyłane wyłącznie do tych osób, które wyraziły na to zgodę i wyraziły także zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych. Jest to więc sposób na dotarcie do osób, które już kiedyś były na twojej stronie lub do starych klientów. Ale zawsze jest to możliwość, by przypomnieć im o sobie lub zaproponować im coś nowego, coś, co bardziej ich zainteresuje.