Kiedy zacząć pozycjonowanie?

Każdy przedsiębiorca i twórca działający w sieci wie, jak ważne jest pozycjonowanie strony internetowej. Lata doświadczeń nauczyły ich, iż jest to proces długi i żmudny. Algorytmy Google bywają bezlitosne, dlatego ważne było opracowanie skutecznej strategii umożliwiającej widoczność w sieci. Osoby rozpoczynające swoją przygodę w sieci mają jednak nijakie pojęcie o tym, jak działają roboty Google. Ich umiejętności dopiero się kształtują, więc aby nie popełniać banalnych błędów i sukcesywnie zdobywać obserwatorów warto poznać kilka zasad pozycjonowania.

Dobry moment na pozycjonowanie

Stworzenie własnej strony internetowej to podstawa zarówno dla influencera, jak i przedsiębiorcy (np. sklep internetowy). Jednak użytkownicy nigdy nie dowiedzą się o istnieniu danej domeny, jeśli nie zostanie przeprowadzone jej prawidłowe pozycjonowanie. Kiedy rozpocząć prace nad optymalizacją strony pod kątem SEO? Przed jej powstaniem, w trakcie budowy, czy może „po fakcie”?

Faza PRZED powinna sama w sobie być odpowiedzią. Nikt nie zdoła wypromować strony, która nie posiada żadnych treści. Jej pozycjonowanie na tym etapie mija się z celem, ponieważ nie ma tu żadnego punktu zaczepienia.

Wydawać się więc może, że moment PO powstaniu strony będzie odpowiedni dla pozycjonera. Również nie. Tworzenie treści strony pochłania wiele czasu i pracy. Z tego powodu twórcą często nie chce się poprawiać jej finalnej wersji. Jednak niestety nierzadko okazuje się, że jest to konieczne. Strona pełna jest błędów i niedociągnięć: źle użyte frazy, nietrafione linkowanie – wszystko to zapewnia twórcom kolejne godziny pracy.

Strona w trakcie budowy

To jest właśnie odpowiedni czas na optymalizację strony pod wyszukiwarki Google. Domena na tym etapie umożliwia skomponowanie treści przystępnych dla odbiorców, posiadających jednocześnie akceptację algorytmów.

Ten etap wciąż pozwala twórcy posiłkować się zebranymi do tej pory danymi, oraz naturalne wplatanie słów kluczowych w tekście. Strona nabiera rozmachu dzięki grafikom i przyjemnej kolorystyce – wbrew pozorom, jest to ważne nie tylko dla odbiorcy, ale i wyszukiwarek. Zdjęcia i filmy są kolejnym po tekście czynnikiem warunkującym widoczność w sieci.

Siła fraz kluczowych

Analiza sieci podczas projektowania domeny to absolutna podstawa. Słowa kluczowe powinny ściśle korespondować z contentem strony, a jednocześnie wpasowywać się w język, wiek i potrzeby grupy docelowej. Wartościowe i czytelne treści są w stanie w znacznym stopniu wywindować stronę w rankingach wyszukiwarek. Frazy są najbardziej skuteczne jeśli znajdują się nie tylko w tekście, ale również tytule i nagłówkach tekstu.

Analizę słów kluczowych mogą przeprowadzić specjaliści, jednak podczas samodzielnego tworzenia strony, można wykorzystać ogólnodostępne narzędzia sieciowe. Komfort pracy początkującego pozycjonera mogą zapewnić: Google Keyword Planner, Google Page Speed Insights, Google Search Console, Semstorm, Soovle czy Ubersuggest.
Konstruując słowa kluczowe dla domeny, należy zwracać uwagę na ich wartość. Umiar ma znaczenie: zbyt wiele fraz lub ich nieumiejętne wprowadzenie do tekstu, może znacznie utrudnić pozycjonowanie. Słowa kluczowe nie powinny być zbyt ogólnikowe, jednak zbyt długie mogą zaburzyć konstrukcję tekstu. Błędem amatora jest również zbyt duże nagromadzenie fraz w tekście.

Pozyskiwanie linków zewnętrznych

Linkowanie wewnętrzne nie jest trudne, ale bardzo pomocne. Oznaczając odpowiednie słowa kluczowe na naszej stronie, możemy skierować odbiorcę do określonej podstrony. Taka struktura pozwala użytkownikowi zaoszczędzić czas, a także uprzyjemni mu korzystanie z domeny.

Tworzenie struktury linkowania zewnętrznego jest nieco bardziej skomplikowane. W tym przypadku, odnośniki do konkretnej strony internetowej publikowane są na innych serwisach. Budowanie zaplecza pozycjonerskiego (Link building) działa na zasadzie marketingu szeptanego. Linki można więc pozyskać na stronach poświęconych danemu zagadnieniu, forach czy profilach społecznościowych. Algorytmy wyszukiwarek z łatwością wychwytują kontekst treści – polecanie strony macierzystej na innych portalach musi być przeprowadzone w sposób świadomy i przemyślany.

Analiza i optymalizacja strony

To ostatni krok. Audyt pozwoli ocenić czytelność domeny oraz szybkość jej wczytywania. Na tym etapie będą wyraźne jej wszystkie słabe strony, uniemożliwiające jej prawidłowe działanie. Najczęstszym problemem jest powolne ładowanie strony, zwłaszcza jeśli jest ona również optymalizowana dla urządzeń mobilnych. Spowodowane to może być np. zbytnim nagromadzeniem multimediów i grafik na stronie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *