Większość z nas korzysta z mediów społecznościowych każdego dnia. Do tego stopnia, że można powiedzieć, że tam dzieje się nasze równoległe życie. Dlatego nie może zabraknąć twojej firmy w świecie online. Na jakie korzyści możesz liczyć, jeśli zdecydujesz się na prowadzenie firmowego profilu w mediach społecznościowych?
-
Większe zasięgi i możliwość promocji
Nie możesz zapomnieć, że social media to kolejne miejsce na reklamę. I wiele wskazuje na to, że o wiele skuteczniejsze, niż baner na Marszałkowskiej. Po pierwsze – w social mediach może cię zobaczyć więcej osób. Szacuje się, że na samym Facebooku jest 1,5 MILIARDA kont. Instagram to kolejne 0,5 miliarda użytkowników. Nie dotrzesz do nich wszystkich, ale jest duża szansa, że część z nich cię zobaczy.
Masz możliwość zrobienia naprawdę ogromnego zasięgu. Ważne jest także to, że w mediach społecznościowych reklamy nie są tak naprawdę drogie. Nie musisz wydać za dużo, a jeśli twój post będzie angażujący, wartościowy albo po prostu zabawny, użytkownicy sami będą przesyłać go dalej i udostępniać. W ten sposób za darmo dotrzesz do większej liczby osób.
-
Poszukiwanie nowych klientów
Media społecznościowe to kopalnia wiedzy o ich użytkownikach. Dlatego reklama kontekstowa jest tak dokładna – pozwala ci dotrzeć idealnie do tej grupy osób, które są najbardziej zainteresowane twoim produktem. Profil producenta mebli będzie wyświetlany osobom, które należą do grup o urządzaniu wnętrz, a marka zdrowych otrębów wyświetli się miłośnikom jedzenia BIO i życia fit.
Co to dla ciebie oznacza? Oczywiście możliwość pozyskania nowych klientów! Możesz zaprezentować się jako godna zaufania marka. Liczba „polubień” profilu wskazuje także na to, że jesteś ceniony i że warto skorzystać z twoich usług. W ten sposób poszukiwanie nowych klientów jest o wiele łatwiejsze, niż innymi sposobami.
-
Lepsza relacja z obecnymi klientami
Prowadzenie profilu w mediach społecznościowych to także świetny sposób na utrzymanie relacji z obecnymi klientami. Tak naprawdę, abyś został zapamiętany, musisz się ciągle przypominać! Pojawiające się na ich tablicy zdjęcia i posty sprawią, że twoja marka bardziej zapadnie w pamięć. Co więcej, portale społecznościowe pozwalają także na przyciągnięcie obecnych klientów różnymi zabawami czy konkursami. Budują relację i lojalność klientów na długo.
Dzięki profilom społecznościowym możesz także szybciej nawiązać kontakt z klientem. Dla wielu osób napisanie wiadomości na Messengerze jest o wiele łatwiejsza, niż telefon. Możesz błyskawicznie reagować, odpowiadać na pytania, przyjmować reklamacje i rozwiązywać problemy. Klienci bardzo cenią możliwość kontaktu z firmą.
-
Pokaż się od dobrej strony
Nie zapomnij, że profil w mediach społecznościowych pozwala ci na pokazanie się z jak najlepszej strony. Możesz umieścić tam to, co najlepsze: zdjęcia twoich najlepszych projektów, najpiękniejszych dań, najczęściej kupowanych produktów.
Możliwość wrzucania filmików, kręcenia stories i dodawania zdjęć to także sposób na to, by pokazać dokładnie, na czym polega twoja praca i jakie usługi oferujesz. A także tego, że jakość twoich usług i produktów jest najwyższa. Możesz przedstawić proces układania na talerzu jedzenia, pokazać metamorfozę fryzur czy paznokci. Klienci lubią dokładnie wiedzieć, czego mogą się spodziewać. Dzięki mediom społecznościowym mają taką możliwość.
-
Masz informację zwrotną
Social media to także niestety przestrzeń do wyrażania negatywnych opinii. Niestety, albo całe szczęście. W ten sposób możesz błyskawicznie wyłapać, gdzie popełniasz błędy, co się mniej podoba twoim klientom, co jest dla nich ważne i zmienić sposób działania tak, by dopracować niedociągnięcia.
Oczywiście wszystkim się nie dogodzi i czasami pojawi się bezpodstawna krytyka. Jednakże jeśli w komentarzach klientów ciągle przewija się ten sam problem to znak, że trzeba coś z tym zrobić. Profil w social mediach to ciągła informacja zwrotna. Warto z niej skorzystać.
Nie w każdej branży prowadzenie sociali jest potrzebne ale zgadzam się z tym co napisał Autor