Pozycjonowanie firmowego bloga

Blogi nie są zarezerwowane wyłącznie dla blogerów. Wręcz przeciwnie, odkąd content marketing wrócił do łask, można zaobserwować coraz większy popyt na blogi firmowe. Coraz więcej marek decyduje się wspierać swoją stronę internetową oraz wizerunek, stając się ekspertem w branży. Dokładnie tak – prowadząc bloga firmowego, marka wykracza poza standardy. Nie jest już tylko firmą X, która sprzedaje palety. Dzięki podpięciu do swojej witryny bloga, staje się fachowcem od aranżacji ogrodowych.

Wartość bloga dla firmy

Prowadzenie bloga firmowego jest stosunkowo tanią formą promocji. To w dużej mierze jedynie czas pracownika – eksperta oddelegowanego do przygotowywania treści. Blog sam w sobie jest narzędziem pozycjonowania. Przyspiesza realizację celów, zwiększa skuteczność dotarcia i ułatwia pracę pozycjonera. W obszarze lokalnym może podnieść pozycję strony w wyszukiwarce Google. Jej bieżąca aktualizacja to genialny argument dla googlowych botów. Dodatkowo interesujący blog to źródło inspiracji dla osób zainteresowanych daną tematyką. Przecież to właśnie w sieci szuka się wskazówek i porad szczególnie z zakresu wiedzy specjalistycznej. Skrupulatnie prowadzony blog znacznie podnosi wartość strony. Nie jest to już bowiem wyłącznie a’la katalog produktów marki. Firma proponuje więcej niż konkurencja. Pokazuje swoim klientom możliwości zastosowania asortymentu w życiu codziennym, a także wskazuje rozwiązania dla często beznadziejnie trudnych sytuacji.

Blog firmowy a pozycjonowanie

Artykuły publikowane na blogu standardowo ubiera się w słowa klucze, na które pozycjonuje się strona w wyszukiwarce. Takie działanie generuje ruch na stronie. Im więcej źródeł ruchu, tym większa szansa na konwersję. Często stosuje się w nich linki, co buduje sieć linkowania wewnętrznego. Sprytne wykorzystanie tej możliwości pozwala użytkownikom sprawnie poruszać się po stronie, a nawet wypozycjonować podstronę na wybraną frazę. Wczytując się w dany tekst, użytkownik spędza na stronie dużo więcej czasu, niż gdy przegląda jedynie produkty w sklepie. Przeskakując z miejsca w miejsce, poddaje się wytyczonej ścieżce zakupowej. To gratka nie tylko dla botów googlowych, ale i szansa na zainteresowanie ofertą.

Wartościowy content

Bez wątpienia blog firmowy jest wizytówką firmy. Dlatego też decydując się na dodanie podstrony do witryny, trzeba mieć świadomość tego, że jest to działanie długoterminowe. Najważniejszy jest plan. Tematyka bloga powinna być spójna z profilem działalności marki. Dobrze jest opracować strategię krok po kroku już na samym początku. Pozwoli to trzymać się ram tematycznych i czasowych. Bo systematyczność wpisów to absolutne must have każdego profesjonalnego bloga. W przypadku firm z rozbudowaną ofertą, warto zadbać o kategoryzowanie treści. Intuicyjnie zorganizowany content na stronie, ułatwi użytkownikom poruszanie się wśród materiałów, które rzeczywiście ich interesują.

Optymalizacja bloga

Optymalizacja bloga przychodzi firmie łatwiej jeśli wcześniej zostanie ściśle dookreślony pomysł na bloga. Systematyczność, o której mowa wyżej, ma znaczenie nie tylko z punktu widzenia wizerunku marki, ale i pozycjonowania. Google docenia regularnie aktualizowane blogi. Uznaje je za atrakcyjne dla użytkowników sieci. Znaczenie ma wartość contentu, ale i jego struktura. Zwarty tekst, pisany ciągiem bez przerywników i śródtytułów, nie zachęca do czytania. Warto zadbać o przyjazną formę wpisu dla oka oraz samego Google, który bardzo lubi znaczniki h1, h2 itd. Poprawny tekst na bloga powinien być bogaty we wspomniane już słowa kluczowe. Muszą pojawić się w jego adresie URL, tytule, śródtytułach, w tytułach dodanych grafik czy znacznikach title i meta description.

Firmowy blog przynosi marce korzyści nie tylko wizerunkowe, ale jest to gotowe narzędzie pozycjonerskie. Wspiera prace pozycjonera nad widocznością marki w sieci. Rzetelnie i interesująco prowadzony blog zyska nowych odbiorców, którzy będą regularnie go odwiedzać. Dodatkowo blog może być również motorem napędzającym sprzedaż. Bo to właśnie w tym miejscu można przedstawić produkty marki w życiu codziennym. Pokazać klientom, że są rozwiązaniem ich aktualnych problemów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *