Do sklepu stacjonarnych prowadzą różne drogi. Czasem wielkie autostrady, innym razem kameralne polne ścieżki. Od tego, gdzie usytuowany jest Wasz biznes w dużej mierze zależy jego sukces. Podobnie jest w świecie wirtualnym. W zależności od tego jak często użytkownik ma szansę zetknąć się ze ścieżką wiodącą do Waszej platformy e-commerce, zależy jej sukces. Skąd, więc najefektywniej pozyskiwać ruch, żeby zarabiać?
Ruch organiczny
Najlepsze są takie drogowskazy, które są skuteczne i nie musimy za nie płacić. Zarówno w offline jak i online trudno ustawić tablicę informującą o naszym biznesie bez dodatkowych opłat. Natomiast w Internecie hipotetycznie jest to możliwie. Teoretycznie, bo mowa o ruchu organicznym, który nie jest płatny bezpośrednio jak na przykład reklamy Google Ads, ale wymaga sporych nakładów pracy przy pozycjonowaniu witryny. Nie płacimy, więc za same kliknięcia, a jedynie za obsługę. Prowadzenie takich działań na własną rękę jest możliwe, ale zwykle nieefektywne. Warto powierzyć je, więc profesjonalistom w tym zakresie. Jest to stosunkowo tania i stabilna pod kątem długofalowej strategii metoda, którą wykorzystuje większość biznesów e-commerce.
Kampanie płatne
Pieniądze są dźwignią reklamy ,co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Każdy biznes e-commerce powinien, więc swoje strategie wspierać działaniami płatnymi. Kampanie Google Ads, czy te realizowane za sprawą Google Merchant Center pozwolą na stosunkowo szybki zwrot zainwestowanych środków o ile będą odpowiednio zoptymalizowane, a oferta będzie posiadała przewagi konkurencyjne.
Porównywarki cenowe i serwisy aukcyjne
Mimo że lata świetności porównywarek cenowych powoli mijają, to wciąż warto prezentować ofertę w tym kanale ruchu. Dzięki temu mamy szerszy dostęp do potencjalnych klientów. Być może zapiszą oni się w historii naszych transakcji więcej niż jeden raz. Pamiętajmy, jednak że asortyment, który prezentuje się za pomocą tego kanału powinien być starannie wyselekcjonowany. Podobnie sprawa wygląda z serwisami aukcyjnymi, które pozwalają na zdobycie rzeszy użytkowników nie mających zaufania do sklepów internetowych, a z sukcesami korzystających z popularnych platform aukcyjnych.
Social media i e-mail marketing
Podstawą sukcesu w przypadku e-mail marketingu jest dobrze zbudowana i precyzyjnie segmentowana baza adresów. Ruch, który uzyskujemy z newslettera wyróżnia się zwykle wysoką kalorycznością, dzięki czemu współczynnik konwersji plasuje się na zadowalającym poziomie. Z kolei kliki z social mediów to metoda na stworzenie zaangażowanej społeczności wokół naszego brandu online. Dzięki temu wydana złotówka na promocję w mediach społecznościowych często zwraca się więcej niż jeden raz. Oczywiście o ile cykl życia naszego produktu jest okresowy.