Rozpoczynając działania marketingowe w sieci najczęściej bierzemy pod uwagę takie elementy jak profil w social mediach czy blog firmowy. Oczywiście są skuteczne, ale w wielu przypadkach to właśnie wizytówka w Google decyduje tak naprawdę o zwiększeniu sprzedaży. Dowiedz się, jak prowadzenie profilu Moja Firma Google może wpłynąć na zwiększenie zysków!
Wizytówka w Google
Wizytówka w Google to nic innego, jak profil Moja Firma, który wyświetla się wraz z lokalizacją w lokalnych wynikach wyszukiwania. Najczęściej jest to nazwa firmy ze zdjęciem i informacjami kontaktowymi.
Założenie wizytówki ma bardzo wiele zalet. Nie jest to trudne, na dodatek jest darmowe, a naprawdę może przełożyć się na wyniki sprzedaży. Wizytówka w Google zwiększa wejścia na stronę firmową i może spowodować niewielki wzrost w wynikach wyszukiwania. Jednak przede wszystkim otwiera firmę na lokalny rynek. Poprawę wyników sprzedaży zauważą przede wszystkim osoby, które prowadzą działalność na miejscu, oferują wykonanie usług w salonie lub gabinecie, jak psychologowie, dietetycy, lekarze, a także stolarze, krawcowe czy fryzjerzy. Jednakże największe znaczenie ma to dla restauracji.
Wizytówka w Google a częstsze odwiedziny w punkcie
Wizytówka w Google sprawia, że do miejsca zaczyna przybywać wielu nowych klientów. Jak to się dzieje? Wizytówki Moja Firma „wyskakują” w wynikach wyszukiwania po wpisaniu ogólnych fraz „restauracja Warszawa” czy „restauracja włoska Kraków”. Wtedy pojawiają się miejsca, które są w pobliżu lokalizacji użytkownika. Dzięki temu może on szybko znaleźć punkty, które są blisko niego i najprawdopodobniej zdecyduje się na jeden z nich.
To bardzo mocno zwiększa sprzedaż. Poziom odwiedzin w restauracji czy innym punkcie usługowym rośnie. Dzięki wizytówce do restauracji trafią osoby mieszkające w pobliżu, które mogą chcieć potem często do niej wracać, ale nie tylko. To opcja, która otwiera twoją firmę na turystów, osoby będące przejazdem w okolicy i tak dalej. A wiadomo, że im więcej klientów, tym więcej poleceń. Wizytówka w Google może zadziałać jak efekt śnieżnej kuli.
Jak uzupełnić wizytówkę w Google, by zwiększyć sprzedaż
Sama wizytówka może jednak nie wystarczyć, zwłaszcza jeśli jest duża konkurencja w okolicy. Trzeba ją uzupełnić o odpowiednie dane, które będą bardzo przydatne dla potencjalnych, nowych klientów. Jak to zrobić? Dobrze działają zdjęcia – ludzie chętniej odwiedzają miejsca, które odpowiadają im wizualnie i ładnie się prezentują. Warto pokazać także wyniki swojej pracy – klienci doceniają to, że mogą zobaczyć, czy usługa im odpowiada. Dlatego dobrze sprawdzają się zdjęcia dań lub kolaże przedstawiające „przed i po”.
W wizytówce warto zawrzeć także dane kontaktowe – to podstawa. Konieczny jest adres, telefon, mail i link do strony firmowej. Kolejne ważne informacje to dane dotyczące godzin otwarcia. Dla wielu osób to bardzo ważne.
Ciekawą opcją w wizytówce Moja Firma Google jest możliwość dodawania ocen i komentarzy, a także odpowiadania na nie. Nic tak nie zwiększa sprzedaży i liczby klientów, jak system rekomendacji. Oceny mogą być bardzo pomocne, podobnie jak komentarze. Nie zapomnij na nie odpowiadać – w ten sposób możesz wyciszyć te negatywne i nawiązać relację z klientami. A to nie do przecenienia – właśnie dlatego wiele osób prowadzi profil w SM. W wizytówce ta opcja jest o wiele łatwiejsza.